Recent twitter entries...

Jamuan Oh Jamuan...BAkso oh BaksO...

ahaaa...
Bukan nk cite pasal cara nak membuatnye bakso yer..sbb aku hrm tk tau  lgsung cara nk wat nye yer...
Ari sbtu ari tu kn raya uncle muthu...jdi aku cuti..so aku amek kesempatan tuk balik ke kg,,...(tmpang kakak2 ku...depa blik jgak...)
Kebetulan lak that day kampung aku da wat jamuan raya plak....
Ikut kan ati aku mls je nak pegi..ye la..bknnye aku da bawak blik bju pun...blik selai sepinggan je...
Tp kakak2 kesygn ku ajak gak..tolong mengasuh anak2 diorg katenye..(huh..jdi bibik rupenye aku..huhuh)..
Jdi aku pun p jelahh...Pakaian yg sunggoh sempoi...Sampai2 je,...tgok sume org pakai bju kurung..Aku n kakak2 aku je agak gnjil kan..Trus segan mengalahkan cipan nk turun keta...So kita org berstuju dan muafakat tuk drop by mak aku je kt jamuan tuh..Sian mak..kiki...tuwun sowg2...
Pas antar mak...kito org mls nk blik umh..jdi trus pegi ke pekan ..(ala2 cowboy town gitu..hahha)..
Lepak2 kt tmn permainan...Tettibe je..perut lapar lak...
Kebetulan adalak peniaga kecil2lan di situ...tgok dekat signbod die tulis BAKSO..
WAHHH..mcm sedap...Tak prasan lak aku dkt sik ader jual bakso....
"Bakso 3 ya bukkk...air kelapa 3..."
Tk pnh dlm hidup mkn bakso....lakso penh la..hahha...(jakunnye aku...ahh lantakk...)
Ok tibe time nak bersantap plak...CHewahh...
Tgok dlm tuh..ada benda suhun kot org panggel (cam mihun tp bkn mihun..suhun...),ada tauhu,ade bola2 api (mcm bola dging..tp bkn daging..ikan kot...)ada kobis..ada juga telur puyuh...ada sup tulang belulang kot..dan lasly ada apa dgn cnta...kkikiik...
Sebelum mkn..amek bau dulu...hmmm...mcm best...
test kuah pulak...ermmm...boley tahan.....
tgok bola2 api dia mcm best gak..gigit sket....rasa pelik....nk kata daging tak..ikan pun tak...pa benda ntah...
yang penting ku rasa tekak ku mula tkleh nk trima.....
tauhu pun aku tk mkn..pas dkt kak aku,...telur puyuh pun aku buang gak...tggal suun dgn kobis...
suhun buleh le kira dgn jari berapa urat ada...
Las2..aku irup kuah dia jer...itu je yg best....mybe bakso ni bkn cita rasa anak tekak aku kot...
Mybe gak cara BAKSO mkcik neh lain dri yg lain...

Comments (0)